Službeni glasnik Općine Starigrad, broj 10/24, 29. studenog 2024.

AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA

  1. Proračun Općine Starigrad za 2025. godinu sa projekcijama za 2026. i 2027. godinu
  2. Odluka o izvršavanju proračuna Općine Starigrad za 2025. godinu
  3. Program održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Starigrad  za 2025. godinu
  4. Program građenja komunalne infrastrukture na području Općine Starigrad za 2025. godinu
  5. Program javnih potreba u kulturi u 2025. godini
  6. Program javnih potreba u sportu u 2025. godini
  7. Program socijalne skrbi Općine Starigrad za 2025. godinu
  8. Program javnih potreba u školstvu, predškolskom odgoju  i naobrazbi  Općine Starigrad u 2025. godini
  9. Program korištenja naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru za 2025. godinu
  10. Odluka o visini osnovice za obračun plaća u Dječjem vrtiću „Osmjeh“
  11. Odluka o visini plaće direktora društva Argyruntum d.o.o.
  12. Odluka o raspoređivanju sredstava za redovito godišnje financiranje političkih aktivnosti u 2025. godini
  13. Odluka o donošenju Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda Općine Starigrad za 2025. godinu

REPUBLIKA HRVATSKA
ZADARSKA ŽUPANIJA
OPĆINA STARIGRAD

Općinsko  vijeće

KLASA: 400-08/24-01/01
URBROJ: 2198-9-1-24-3

Starigrad Paklenica, 29. studenog 2024. godine

Temeljem članka 18. Zakona o proračunu („Narodne novine“ br. 144/21) i članka 30. Statuta Općine Starigrad („Službeni glasnik Zadarske županije“ broj  3/18, 8/18, 3/20, 3/21 i 20/23), Općinsko vijeće Općine Starigrad na svojoj 23. sjednici održanoj 29. studenog 2024. godine, donijelo je

Odluku o izvršavanju proračuna
Općine Starigrad za 2025. godinu

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom uređuju se prihodi i primici te rashodi i izdaci proračuna Općine Starigrad za 2025. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) i njihovo ostvarivanje odnosno izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti načelnika u izvršavanju proračuna, kazne za neispunjavanje obveza te druga pitanja u izvršavanju proračuna.

II. SADRŽAJ PRORAČUNA

Članak 2.

Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te obrazloženja.

Opći dio Proračuna sadrži: sažetak Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja, Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja. U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine. U računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine  i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.

Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka Općine Starigrad i njenog proračunskog korisnika iskazanih po organizacijskoj  klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.

Obrazloženje proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela proračuna i obrazloženja posebnog dijela proračuna.

Članak 3.

Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna iskazuju se prema proračunskim klasifikacijama, a proračunske klasifikacije su: organizacijska, ekonomska, funkcijska, lokacijska, programska i izvori financiranja. Proračunske klasifikacije čine okvir kojim se iskazuju i sustavno prate prihodi i primici te rashodi i izdaci po nositelju, cilju, namjeni, vrsti, lokaciji i izvoru financiranja.

III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

Članak 4.

Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31. prosinca 2025. godine.

Članak 5.

Prihodi i rashodi te primici i izdaci po ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja, te rashodi po funkcijskoj klasifikaciji utvrđuju se u računu prihoda i rashoda i računu financiranja za 2025. godinu. Pregled Proračuna po programima, aktivnostima i projektima dat je u Posebnom dijelu Proračuna.

Članak 6.

Proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave planira se i izvršava prema modificiranom obračunskom načelu koje znači:

1. prihodi se planiraju prema proračunskim klasifikacijama u planskom razdoblju u kojem se očekuje njihova naplata, a iskazuju u izvještajnom razdoblju u kojem su naplaćeni,

2. rashodi se planiraju prema proračunskim klasifikacijama u planskom razdoblju u kojem se očekuje nastanak poslovnog događaja (obveze), a iskazuju u izvještajnom razdoblju u kojem su nastali, neovisno o plaćanju,

3. dani predujmovi za nabavu robe, radova i usluga planiraju se kao rashod u planskom razdoblju u kojem se očekuje isporuka roba, radova i usluga, a iskazuju kao rashod u izvještajnom razdoblju u kojem su roba, radova i usluge isporučeni sukladno točki 2. ovoga članka,

4. primici se planiraju prema proračunskim klasifikacijama u planskom razdoblju u kojem se očekuje njihova naplata, a iskazuju u izvještajnom razdoblju u kojem su naplaćeni,

5. izdaci se planiraju prema proračunskim klasifikacijama u planskom razdoblju u kojem se očekuje njihovo plaćanje, a iskazuju u izvještajnom razdoblju u kojem su plaćeni,

6. za obračunska plaćanja planira se i iskazuje prihod, primitak i izdatak prema proračunskim klasifikacijama u planskom odnosno izvještajnom razdoblju u kojem se obračunsko plaćanje provodi,

7. prihodi vezani uz potraživanje za javna davanja i primici od povrata danih zajmova koji se naplaćuju prijebojem u financijskoj i nefinancijskoj imovini planiraju se i iskazuju u razdoblju u kojem se provodi njihova naplata,

8. izdaci za stjecanje financijske imovine vezani uz prijeboje potraživanja za prihode za javna davanja i primitke od povrata danih zajmova planiraju se i iskazuju u razdoblju u kojem se provodi prijeboj,

9. za primljene i dane donacije nefinancijske imovine planira se i iskazuje prihod i rashod u trenutku njihovog primanja ili davanja.

Članak 7.

Zakon o proračunu definirao je namjenske prihode kao prihode od doprinosa, prihode za posebne namjene, pomoći, donacije i prihode od prodaje ili zamjene nefinancijske imovine u vlasništvu proračunskog korisnika, a koja nije stečena iz općih prihoda i primitaka, te naknade s naslova osiguranja ako premija nije plaćena iz općih prihoda i primitaka.

Prihodi i primici iz stavka 1. ovog članka uplaćuju se u Proračun i koriste isključivo za namjene utvrđene planom.

Sredstva namjenskih prihoda i primitaka koja nisu iskorištena u prethodnoj godini prenose se u tekuću proračunsku godinu.

Rashodi i izdaci financirani iz namjenskih prihoda mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima i/ili stavkama.

Članak 8.

Proračunski korisnici nisu dužni ostvarene vlastite prihode, kao ni namjenske prihode i primitke uplaćivati u proračun jer Općina nema informatičke preduvjete za praćenje prihoda i primitaka korisnika te izvršavanja rashoda iz tih izvora, već ih troše u skladu sa svojim potrebama i planovima. Radi potrebe izrade konsolidiranih financijskih izvješća proračunski korisnici polugodišnje izvještavaju o strukturi ostvarenih i utrošenih vlastitih prihoda, kao i namjenskih prihoda i primitaka. Izuzeće od uplate navedenih prihoda i primitaka proračunskih korisnika u Proračun ne isključuje obvezu njihova planiranja u Proračunu.

Članak 9.

Proračunska sredstva se mogu koristiti samo za namjene utvrđene Proračunom i do visine utvrđene Proračunom. Svaka isplata iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje obveza plaćanja. Rashodi proračuna za koje je obveza nastala u 2025. godini rashodi su Proračuna za 2025. godinu, neovisno o plaćanju.

Članak 10.

Zaključivanje pisanog ugovora s udrugama, kao korisnicima proračunskih sredstava, obavezno je bez obzira na iznos donacije. Ugovorima za subvencije, donacije i pomoći koji se zaključuju temeljem natječaja o financiranju javnih potreba utvrdit će se dinamika dodjele sredstava ovisno o visini ukupno odobrenih i raspoloživih sredstava. Ugovorima će se, između ostalog, utvrditi i obveze korisnika proračunskih sredstva za namjensko trošenje sredstava, za pravodobno dostavljanje izvještaja i za realizaciju ugovorenog programa.

Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je i za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova od iznosa za koji je obvezna primjena Zakona o javnoj nabavi. Sve ugovore zaključuje i potpisuje Općinski načelnik.

Članak 11.

Proračunskim korisnicima sredstva se doznačuju prema njihovim zahtjevima, a smiju ih koristiti samo za namjene i do visine određene proračunom. Proračunski korisnici dužni su polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana podnijeti na suglasnost predstavničkom tijelu. Ostali korisnici proračuna  dostavljaju izvješća o utrošenim sredstvima prema pozivu, a najmanje jednom godišnje za utrošena sredstva u prethodnoj godini. U slučaju neispunjenja obveze iz ovog članka korisnicima sredstava može se obustaviti isplata sredstava iz proračuna. Odluku o tome donosi čelnik.

Članak 12.

Preraspodjela sredstava proračuna obavlja se prema članku 60. Zakona o proračunu („Narodne novine“ br. 144/21).

Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti ostvarivanja planiranih prihoda/primitaka i rashoda/ izdataka Proračuna, predložit će se Općinskom vijeću  donošenje  izmjena i dopuna Proračuna.

Članak 13.

Ako prihodi koji pripadaju Proračunu budu pogrešno uplaćeni i naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešna ili više naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda.

Članak 14.

Za hitne i nepredviđene izdatke koristit će se sredstva tekuće pričuve Proračuna. O korištenju tekuće pričuve Proračuna odlučuje Općinski načelnik. Proračunska zaliha za 2025. godinu utvrđuje se u iznosu od 4.000,00 eura. O korištenju sredstava proračunske zalihe izvještava se sukladno odredbama Zakona o proračunu.

Članak 15.

Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna sastavlja se za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja tekuće proračunske godine. Jedinstveni upravni odjel dostavlja načelniku polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna za prvo polugodište tekuće proračunske godine do 15. rujna tekuće proračunske godine, a načelnik ga dostavlja Općinskom vijeću na donošenje najkasnije do 30. rujna tekuće proračunske godine.

Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna sastavlja se za proračunsku godinu. Jedinstveni upravni odjel izrađuje godišnji izvještaj o izvršenju proračuna i dostavlja ga načelniku do 5. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu, a načelnik ga dostavlja Općinskom vijeću na donošenje najkasnije do 31. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu.

IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM

Članak 16.

Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom.

Članak 17.

Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Općinski načelnik.

Raspoloživa novčana sredstva proračuna mogu se polagati u poslovnu banku poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja na temelju odluke koju donosi općinski načelnik.

Članak 18.

Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela općinske uprave.

Poslove sklapanja ugovora s osiguravajućim društvima i naplatu štete s osnova osiguranja obavlja Općinski načelnik.

Članak 19.

Odgoda plaćanja, obročna otplata duga, te prodaja, otpis ili djelomičan otpis potraživanja Općine Starigrad provodi se prema kriterijima, mjerilima i postupcima sukladno zakonskim propisima.

V. ZADUŽIVANJA I JAMSTVA

Članak 20.

Općina Starigrad se može kratkoročno zadužiti za premoščivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća odveza, najduže na rok od 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.

Općina Starigrad se može zaduživati za investicije uz prethodnu suglasnost Vlade, a sukladno odredbama Zakona o proračunu.

Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva, neplaćene obveze iz prethodnih godina i suglasnosti iz članka 121. Zakona o proračunu („Narodne novine“ br. 144/21).

Članak 21.

Proračunski korisnik i ostale ustanove čiji su osnivači ili suosnivači jedna ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu se dugoročno zaduživati, samo za namjene utvrđene u članku 120. stavku 1. Zakona o proračunu („Narodne novine“ br. 144/21) i refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma uz suglasnost osnivača sukladno aktu o osnivanju.

Članak 22.

Općina također može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je osnivač za investicije pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan Zakonom o proračunu („Narodne novine“ br. 144/21)..

Dano jamstvo uključuje se u opseg mogućeg zaduženja iz članka 22. ove Odluke.

Ugovore o jamstvu u ime Općine Starigrad sklapa Općinski načelnik.

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 23.

Ova Odluka stupa na snagu 01. siječnja 2025. godine, a objavit će se u „Službenom glasniku Općine Starigrad“.

PREDSJEDNIK
Marko Marasović, v.r.